![](https://freight.cargo.site/t/original/i/70814341e668cb1f66e2b427115e583849e3daf483800f223c6ab349229af3b2/aP1090263_Galeria-Neon.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/24e48e87767b763d5e2d769e927782d0fa55f3dcc339c6d85e1be3cfc86bfdab/aP1090260_Galeria-Neon.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/f5c2cad07d9a698f668a74c1e442df34c9b48e779b632322ef9fc143b8469772/aP1090264_Galeria-Neon.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/504115cafe77b89fe0ee1638c7c75d978056097373c5b157b02f9f021bf95021/aP1090261_Galeria-Neon.jpg)
2018.06.01. – 2018.06.29.
Várnagy Tibor
1989
Ezen lapok 1989-ben készültek, de mindmáig csupán egy-két darab került közülük bemutatásra. 1989-ben a Helyettes Szomjazók csoport Frakciók című kiállításán, a Stúdió Galériában (1989. márc. 29 - április 24.). A képek egy részét az ókeresztény katakombaművészet inspirálta - egy akkoriban megjelent könyv kapcsán, amit Beöthy Balázstól kaptam kölcsön -, más részüket baráti beszélgetések, napi hírek, hangulatok. A tussal történő rajzolás-festés 1978 óta foglalkoztatott, de csak 1982/83 körül kísérleteztem ki azt a technikát, amellyel ezek a képek is készültek: fehér (vagy korábban színes) tempera-foltokkal kezdtem, s még mielőtt azok teljesen megszáradtak volna, itt-ott lehetett bele karcolni ezekbe; száradás után került rá a tus, amit - miután az is megszáradt -, vissza lehetett mosni mindazon részeken, ahol azok a temperával lekent felületekre kerültek. Erre a technikára azért volt szükségem, mert szerettem volna vegyíteni a rajzolt és festett elemeket.
A Látóhatár című korabeli folyóirat majdnem mindegyiket lehozta az 1989 novemberi számában.
Várnagy Tibor
A kiállítás az NKA támogatásával valósult meg.