![](https://freight.cargo.site/t/original/i/12b7da32383572d3466241b3eeb41b4072ce04dd654cd8ee44519fe0adf388ab/1k.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/0739bd1878ba4586b0e51eba84d02d1bfef15d3ebab6520170f2776d1a2c197c/2k.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/6f5d7e8083dcceba7bd7780f887eb569eebea8e76c356994120f56d481f9edd9/3k.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/c3e03018629a7f2d8bfaf1dc93f18a05788acceb8504fd1377ba6b5a808a3d56/4k.jpg)
2014.06.12 – 2014.07.08.
Nemere Réka
Pályalátványok / Field Views
Pályalátvány
Alapvetően a környezetem eseményei és látványai érdekelnek. Általában mellőzöm a nagyon látványos jeleneteket, a közvetlen üzeneteket és a direkt szimbolikus tartalmat. Azt a szépséget szeretném megmutatni, ami a látszólag triviálisban és hétköznapiban látható.
Képeim felépítésében gyakran alkalmazom a különböző perspektivikus megoldásokat. A centrális perspektíva keveredik minimalista megközelítésekkel és egyéb látószögekkel, így adott esetben különböző horizontok keletkeznek a képen. Kísérletezem a különféle szemszögekkel, tehát a kiindulási pont egy megszerkesztett kompozíció. Gyakran átfestem a képeimet, a perspektíva is megváltozhat az utolsó pillanatban így megőrizve a festészetem spontaneitását.
2008-ba voltam egy besztercebányai művésztelepen, ahol a szálláshelyünk focipályákkal volt körülvéve és ez a környezet indította el a focipálya sorozatomat, amely azóta tart. Képeim kiindulási pontja máig főleg azok a fényképek, amelyek akkoriban ott készültek. Leginkább a focipálya geometrikus vonalhálójának szerkezete és annak a környezetével való kapcsolta foglalkoztat, és az emberek is érdekelnek: a meccs nézői, a focisták játék helyzetben, a fiatal focisták tréning közben. Elsősorban a kisebb városok és községek focipályai, nem a nagy stadionok foglalkoztatnak, mivel a képeimen leginkább a közösség érdekel – nem a professzionális foci.
Képeimnek rendszerint nincsen előre megfogalmazott, vagy kijelölt tartalmi része. A kiválasztásnál ösztönösen vonzódom az adott látványhoz; tehát egy akár csak áttételesen is jelen lévő képi tartalom csak a képeken keresztül nyilvánul meg. Ennek megfelelően a képeim értelmezését - ha erre szükség van - a nézőre bízom.
Nemere Réka