2010 július / july
Zenebolt
Music Store
A kiállításon munkáikkal szereplő művészek valamennyien közvetlen kapcsolatban állnak a zene produkciós hátterének különböző területeivel: felvételeket készítenek és adnak ki, borítókat terveznek vagy rajzolnak, koncerteket szerveznek, vagy maguk is zenélnek, énekelnek.
Különböző formában és hordozókon zenei termékek, mint limitált kiadású művészeti produktumok lesznek láthatók, hallhatók és megvásárolhatók a kiállításon: nagylemez, kislemez, cd, kazetta, egyedi borító vagy poszter, és egy hangfalakkal felszerelt szobrászati munka.
A rögzített hangok részben a szokványos értelemben vett zenei produkciók, hangstúdióban felvett albumok, máshol a mindennapi élet zajai vagy konceptuális hangfelvételek hallhatók lemezre nyomva. Ilyen például egy hajléktalan vonszolta kartondoboz súrlódása a betonon, az utcára ömlő Coca Cola csobogása, vagy a visszatartott lélegzet - maga a csend, és az azt tagoló szükségszerű, görcsös beszippantás - hangja.
A végső tréfa a teljes csend egy üres lemezen, ironikusan kritizálva a csomagolás-orientált túltermelést, ahol reklámot veszünk tartalom helyett, mely a borítón büszkén hirdeti:
Joke for Money (Pénzért Vicc).
The artists showing their works at the exhibition all have a close relationship to different aspects of music production: they record and publish music, design covers, organize concerts, or they themselves are musicians or singers.
The exhibition features musical products as limited edition artworks for viewing, listening to and even available for purchase: LPs, singles, CDs, MCs, unique covers and posters, as well as a sculptural work fitted with speakers.
Some of the recorded sounds are musical productions in the traditional sense, albums recorded in studios; other records include noises of everyday life or conceptual recordings. Such are a cardboard box scraping the pavement as it is dragged by a homeless, the gurgling of Coca Cola spilling out onto the street, the sound of breath held back – silence itself, and the inevitable spastic drags it entails.
The ultimate joke is an empty record containing complete silence, ironically criticising packaging-oriented overproduction, inasmuch as we buy advertisements instead of content. Its cover proudly advocates: Joke for Money.
Külön köszönet Horváth Bélának a támogatásért / Special thanks to Béla Horváth for the support