![](https://freight.cargo.site/t/original/i/5230303450ed8676238c2e5e3b85377962f3f209c5a1b2453711ad2dc779b914/kep.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/532c14b8433e420311ee32565e0e0ddde0a643f3e52a4a0265be000a32c25ba8/2.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/cf8fd16eacd12866bb39d4aa82bbd57d227dcf7920346907a6c6abf38fac5c27/4.jpg)
2014.07.11. – 2014.08.01.
Szőke Gáspár kiállítása
Formák, kontrasztok, építek, bomlasztok
Az előző két éveben többet foglalkoztam digitális felületekkel, mozgóképpel, számítógépes grafikai anyagokkal, amelyeket nagyon hasznosnak tartottam, de újra motivációt éreztem a táblakép festészethez. A rajzprogramok RGB színrendszerben dolgoznak, míg a nyomdai eszközök CMYK színrendszerben. Ez a a váltás a világítóképesség csökkenését eredményezi. Amikor a pigmenteket vizsgáljuk, a három legfontosabb szempont, a világítóképesség, a keverhetőség, és a fedőképesség. A világítóképesség az élénkség szóval helyettesíthető. A kiállítás fő vezérvonala a szín, annak kiemelése, illetve semlegesítése kontrasztpárokkal. A színtanban a kontrasztpárokkal a legbehatóbban J. Itten foglakozott, és ő nevezte meg a 7 különböző színkontrasztot, amelyek erőteljesen megváltoztatták a színekkel való kapcsolatomat. Amikor festettem a képeket, kutatónak éreztem magam, így különböző segédeszközöket használtam a színmezők kiemeléséhez, mint a photoshop,vagy a piros-cián, magenta-zöld, 3D szemüvegek. Körülbelül 10 éve foglalkozom geometrikus, organikus, és hibrid absztrakcióval. Egy nagyon lágyan festett, de egzakt formarendszerrel dolgozom, ami lehet pszeudo-téri élmény keverve síkidom struktúrákkal, klasszikus színmezőfestészet, illetve ritmusos ismétlődés ezek variációival. A lágyságot a festés oldottságára értem. A geometrikus absztrakt számomra a lehetőségek végtelen tárháza, mégis sok emberben ambivalens érzelmeket kelt már az is ha a szókapcsolat valaki kiejti, mert téves gondolataik vannak róla. Számtalan kifejezésmód létezik, és alkotóként változik, hogy ki mit akar megmutatni, és hogy mi az a folyamat ami lejátszódik míg a mű kiállításra kerül.