![](https://freight.cargo.site/t/original/i/3f9a6a103b61728db9936c6e2e42b6535346e3a958ddd685daefc2ca5b3911a0/Dupla-trhely.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/e80fa375a38c5a474f545b38168b41bbb8bfed26531fa05218f25d404ba93387/Egyenlbb.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/2d1d139b95050bfb16eadd8022042dff5f2dbcc0ee611ca2ccb0dbe250f5e08c/Kishangya.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/4110211e7f364216b38f386909c04e6f97aaa0dbc0899f569fdf0c36aa7823b2/Homonculus.jpg)
2010 december
Farkas Zsófi
Családállítás
Farkas Zsófia szobrászatát az organikus, biomorf stílus, és a sajátos anyaghasználat- szintetikus anyagokat, műgyantát és alumíniumot használ - jellemez elsősorban. Plasztikái sejt és molekulaformákból épülnek fel. A sejt- és molekulaforma nem véletlen, vissza kell lépni az alapokhoz, az eredethez, és újra építkezve eltávolodni az antropocentrikus nézőponttól, és így megtalálni a formát. Plasztikájának két fő alap formája az úgynevezett "nyúlvány" és az öblös félgömb. Ezek általában együtt vannak jelen - ritka a csak gömb, illetve csak nyúlványos megoldás - és kapcsolódásuk egy idő óta a molekularács formára emlékeztet, bármi legyen is az, egy medúza, egy gomba vagy egy hangya.
A körülöttünk lévő vizuális világ, a design, logók, reklámok mostanság ismét szívesen használják a molekulaformát, és az elfolyó higanyra, fémre emlékeztető alakzatokat. Farkas Zsófi munkái kapcsán beszélh
etünk a reklám és design kultúra jelenségeinek a szobrászattal való interferenciájáról. A mostani kiállítás címe: "családállítás". Csiszolt, alumínium plasztikák, az eddigi életműben a legantropomorfabb alakzatok. A kiállítás címe utalás a mostanában divatos pszichoterápiás irányzatra. E szerint legtöbb "bajunk" a családunkban gyökeredzik, a családi helyzeteket a jelenben modellálni kell, úgy, hogy az egyes családtagokat megtestesítő embereket állítunk egymás közelébe. Ezek a plasztikák groteszk, esetlen, billegő figurák, nem a szépség és az emelkedettség megtestesítői, mégis szerethetőek. Hiányosságaik, esetlenségük, tökéletlenségük vállalható, mert emberi.
Farkas Zsófia mintha elölről szeretné kezdeni, egy új, párhuzamos univerzumot teremt. A mesterséges evolúció a legtalálóbb kifejezés munkásságával kapcsolatban. Az arzén alapú élethez nem volt elég kompetenciája, ezért az új világ megteremtését szobrászi eszközökkel próbálja megvalósítani.
A kiállítással párhuzamosan megtekinthető Farkas Zsófi új köztéri alkotása, amely a SOTE új Tűzoltó utcai Elméleti Orvostudományi Központja elé került elhelyezésre.
Várhatóan 2011 januárjában a művész eddigi munkásságát összefoglaló monográfiát jelentet meg a Galeria Neon.
(Farkas Viola)
A kiállítás és a monográfia megvalósulását az NKA támogatta.